بازیافت و خدمات

مجموعه شهابفرطوس با بیش از 30 سال تجربه در زمینه تبدیل ضایعات زنده از کلیه پایه های پلیمری به گرانول قابل مصرف با بالاترین درجه کیفی آماده همکاری با شما مشتریان عزیز می باشد.

بازیافت پلاستیک

شاید بتوان گفت که بیشترین مورد استفاده از پت در صنعت بسته‌بندی ساخت بطری است. تفاوت بطری پت با سایر بطری‌‎ها که از مواد مختلف دیگری تولید شده‎اند این است که با بدن انسان سازگاری دارد و به هیچ عنوان با بوییدن، لمس کردن آنها هیچ آسیبی به بدن افراد وارد نمی‌شود. از دیگر مزایای بطری پت می‎توان به سبک بودن و داشتن وزن کم، مقاومت در برابر نفوذ گازها، ارزان بودن نسبت به شیشه و فلزات، مقاومت بالا در برابر دما، مقاومت در برابر شکستگی و مضر نبودن آنها اشاره کرد. همین موارد سبب شده است است تا روز به روز تولید و استفاده از بطری‌های پت در جهان افزایش پیدا کند. جالب است بدانید که بیشترین درصد پلاستیک‌های بازیافتی جهان را بطری پت تشکیل داده است.

یکی از روش های بازیافت پت می باشد که در واقع این روش به نوعی مرحله آماده سازی برای بازیافت های فیزیکی و شیمیایی است. بطری پت دارای چندین نوع ماده می باشد. آلومینیوم، کاغذ، فیلم پلاستیکی و چسب قبل از بازیافت باید از بطری پت جدا گردد به این دلیل که آلاینده ها یکی از مهم ترین عامل های نزول خواص فیزیکی و شیمیایی پت بازیافتی در حین فرآیند می باشند.

فرآیند بازیافت پلاستیک پت در چند مرحله زیر صورت می‌گیرد:

  1. بطری‌های پت جمع آوری شده و به ذرات ریزتری تبدیل می‌شوند. خلوص این ذرات در ارزش پلاستیک بازیافتی نقش مهمی دارد.
  2. استفاده از تکنیک جداسازی ذرات که شامل شستشو و دسته‌بندی توسط جریان هوا می‌شود. در این مرحله از حمام‌های آبی نیز برای طبقه‌بندی استفاده می‌شود که از طریق آن ذرات ریز شده یا به زیر آب می‌روند و یا شناور می‌مانند. با این روش مواد متفرقه از پلاستیک نیز جداسازی می‌شوند.
  3. در این مرحله برای از بین بردن آلودگی‌ها از شستشو و یا روش‌های گرمایشی استفاده می‌شود و سپس ذرات به خوبی آبکشی می‌شوند در نتیجه ترکیبات پاک کننده و یا باقیمانده آلاینده‌ها به خوبی از بین می‌روند.
  4. پت بازیافتی خشک شده تا وارد مرحله بعدی بازیافت شود.
  5. پلاستیک‌های به دست آمده از مراحل قبلی در دمای مناسب ذوب می‌شوند تا ذراتی که قابل ذوب نیستند از آنها جداسازی شوند و از این طریق بتوان به خلوص بالاتری از پلاستیک پت دست پیدا کرد.

فروش پرک پت هات واش

این بازرگانی با فروش پرک پت هات واش جزء بزرگترین فعالان و خریداران پت های بازیافت شده به شمار می آید و این قابلیت را داریم تا نمونه های مختلفی از ضایعات پت مانند پرک پت های هات واش همچنین پرک پت آسیایی و پت پرسی را به منظور استفاده در کارخانجات الیاف از هر نقطه ای در ایران خریداری کنیم.

خرید پرک پت هات واش

شما متقاضی گرامی اگر به دنبال خرید پرک پت های هات واش با ناخالصی بسیار پایینی هستید بهتر است بدانید ما به عنوان یکی از بزرگترین و مشهورترین تامین کنندگان ضایعات پت در سراسر کشور می توانیم حجم بالایی از پت آسیابی، پریفرم همچنین پت برسی و….را در اختیار شما قرار دهیم. این مجموعه تمام تلاش خود را به کار بسته است تا مرغوب ترین پرک پت ها را با درصد ناخالصی ppm200 را عرضه کند و گامی بزرگ در پیشبرد سلامت محیط زیست بردارد.

بازیافت پلاستیک چیست؟

بازیافت پلاستیک، با هدف تولید گرانول از مواد بازیافتی و ایجاد ارزش افزوده با تولید محصولات پلاستیکی مختلف انجام می شود. معمولا، اکثر پلاستیک‌ها قابلیت بازیافت دارند، به جز تعداد کمی از پلاستیک ها که با عنوان ترموست شناخته می‌شوند.پلی اتیلن ها با هم، پلی پروپیلن ها با هم و پلی آمیدها با هم بازیافت می شوند، چرا كه هنگام فرایند بازیافت مواد پلاستیكی را خرد سپس ذوب كرده و مجدداً مورد استفاده قرار می‌دهند بنابراین اگر تركیبی از مواد پلاستیكی مختلف نظیر ظروف یك بار مصرف با انواع مختلف خرد و سپس ذوب شوند، با توجه به متفاوت بودن نقطه ذوب تركیب ناهمگونی ایجاد می شود.


برای آماده سازی مواد برای استفاده در فرایندهای بعدی و استفاده از آنها برای ساخت محصولات پلاستیکی، آنها را به شکل گرانول تبدیل می‌کنند، شهابفر طوس جهت تبدیل پرک‌های پلاستیکی به گرانول از دستگاه ارما (EREMA)استفاده می‌نماید، دستگاه ارما وظیفه ی ذوب پلاستیک و تبدیل آن به دانه های ریز عدسی یا استوانه ای شکل را دارد. با استفاده از این فرایند پرک‌ها به شکل قطعات ریز و یکدست کوچکی تبدیل می‌شوند. از مزیت های استفاده از دستگاه ارما میتوان به احیای بافت مولکولی مواد پلیمری اشاره کرد که بعد از گرانول شدن از بالاترین کیفیت و رنگ ممکن برخوردار می باشد.

گرانول چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی، روش و دستگاه‌های مختلفی برای تولید پلاستیک استفاده می‌شود. در ساخت پلاستیک اولین سوالی که به وجود آمد این بود که شکل ماده اولیه برای تولید پلاستیک به چه صورت باشد که در آخر شکل گرانول به دلیل داشتن مزایای مختلف انتخاب شد. از آنجا که پودر در هوا پخش می‌شود و ممکن است مشکلات تنفسی و آلودگی ایجاد کند، گرانول به عنوان شکل ماده اولیه انتخاب شد. برای ساخت پلاستیک ابتدا باید گرانول را ذوب کرد سپس فرم داد.

چه عواملی بر کیفیت گرانول بازیافتی تاثیر دارد؟

اگرچه همانطور که گفته شده صنایع زیادی وجود دارند که بازیافتی بودن و یا نبودن گرانول ها تاثیر چندانی بر کیفیت محصول نهایی ندارد، اما عواملی وجود دارد که باعث بالا رفتن کیفیت گرانول بازیافتی و به تبع آن محصول نهایی می شود.
از عوامل مهمی که بر کیفیت گرانول بازیافتی اثر می گذارد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:
· کیفیت مواد اولیه ای که به دستگاه گرانول ساز وارد می شود.
· ابعاد و شکل ذرات تشکیل دهنده گرانول ها
· ویژگی های دستگاه گرانول ساز
· شرایط فرایندی دستگاه گرانول ساز
· میزان رطوبتی که در دستگاه گرانول ساز وجود دارد.

فروش گرانول بازیافتی

این بازرگانی با فروش انواع گرانول های بازیافتی جزء بزرگترین فعالان و فروشندگان گرانول های بازیافت شده به شمار می آید و این قابلیت را داریم تا نمونه های مختلفی از انواع گرانول از پایه های مختلف پلیمری را به منظور استفاده در کارخانجات به هر نقطه ای از ایران ارسال کنیم.

خرید ضایعات زنده

مجموعه شهابفرطوس امکان خرید هر مقدار ضایعات زنده اعم از پلاستیک – پلی اتیلن تزریقی – پلی اتیلن بادی – پلی استایرن – هایمپکت – نایلکس و غیره را به صورت نقدی با بالاترین قیمت را دارد کافیست با کارشناسان ما در بخش خرید تماس بگیرید.

ارتباط با شهابفرطوس

آدرس:

ایران، استان خراسان رضوی، مشهد، شهرک صنعتی توس، فاز یک، بلوار تلاش شمالی، نبش تلاش شمالی هشت، پلاک ۴۷۳

کدپستی : ۹۱۸۵۱۷۵۴۶۸

تماس:

تلفن :     ۳ – ۳۳۰۰ ۵۴۱ ۵۱۳ ۰۰۹۸

همراه:         ۷۵۵۸ ۳۳۴ ۹۹۰ ۰۰۹۸

همراه:            ۲۲۱۳ ۹۴۹ ۹۱۲ ۰۰۹۸

فکس:           ۳۱۸۷ ۵۴۱ ۵۱۳ ۰۰۹۸

    info@shahabfartoos.com 

ساعت کاری:

شنبه ها تا پنج شنبه ها

ساعت 8 صبح الی 16 عصر

ما را دنبال کنید
USAIran